onsdag 7 mars 2012

Äntligen....jag har besökt min allra första MÄSSA :)

Den som väntar på något gott väntar....5 ½ år.
Ända sen jag började pyssla, hösten 2006, så har jag velat gå på en pysselmässa, men det har alltid kommit något i vägen som har gjort att det inte funkat.

Men...NU är det gjort...jag fick gå in på RÖDA MATTAN (jo det låg faktist en sån utanför ingången) och äntligen få uppleva det som alla andra har beskrivit i så många år.
Och....WOW....vilken känsla när man stod där!!

Var skulle man börja och OJ vad mycket fina saker man såg överallt.
Om jag ska försöka beskriva känslan, så, jo....jag var i himlen!
Var man än vände sig så fanns det underbart fina pysselsaker att titta på, det tog liksom aldrig slut.

Visst, det var mycket folk, vilket kändes av en del, men det var värt lite panik måste jag säga.
Jag försökte stänga av  alla omkring mig och bara njuta av allt jag såg. :)

Jag var även med på pysselträff i 2 dagar, men det pysslandet hamnade tyvärr lite i skymundan för mig.
Dels för att jag hade glömt vissa väsentliga saker (bland annat mina foton jag skulle ha till LOs) hemma och dels för mässan. :)


Gjorde en namnskylt som man skulle ha när man kom dit.
Enkel men jag fick användning för min blomranka iallafall. :)


Jag gjorde ett bidrag till en av tävlingarna med, ett kort.
Själva utmaningen bestod av att man skulle skapa något med 3 saker man fick i sin goode-bag när man kom....en klädnypa, en grillpinne och en knapp.

Jag vände och vred, klurade och flyttade runt sakerna lite till.
Sen klickade och jag visste hur jag ville ha det.
Resultatet blev detta:

Jag vann inget pris, men känner mig väldigt nöjd ändå. :)

Jag gjorde även en LO som jag inte fotat än.
Den kändes inte riktigt klar, så jag gjorde färdigt den idag och kommer att fota och visa den senare idag. :)

Nu ska jag bara sitta här och längta till hösten, för visst vill jag tillbaka på nästa mässa/träff. :)

Kram Linda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar