torsdag 27 juni 2013

GästInspiratör på Pappersbiten - Vecka 4

Då var det dags för mitt sista inlägg för Pappersbiten för i år…och den här veckan valde jag att göra ett stafflikort. 
Vikningen på detta är lite enklare än de vanliga stafflikorten jag gjort innan och om du klickar på länken här under så kan du via bilderna följa hur du kan göra steg för steg.


Jag har utgått från ett cardstock på 12×12 tum (ca30,5×30,5cm) och bigat det på 4, 6 och 8 tum, men vill du göra det enklare så kan du biga efter cm, då startar du med ett cardstock på 30x30cm och bigar på 5, 7½ och 10 cm.
Sen är det bara att dekorera efter eget tycke och smak.
Linda4-1
Jag hade ett nytt, otroligt vackert papper från Inkido, 
Beautiful memories – Green Blossom 
och när jag hade satt det på mitt stafflikort, så satt jag länge och funderade på hur jag skulle gå vidare.
Till slut kom jag fram till att det var pappret som skulle få glänsa, så då tog jag fram min gamla trotjänare; min Sticklesflaska, i färgen Crystal.
Sen fyllde jag i detaljer på blommorna med den och la sen kortet på tork.
Ett tips; Om du lägger på ett väldigt tunt lager med stickles så torkar det snabbare.
Linda4-2
Sen dekorerade jag med lite rosor, ett blad och några Rhinestones, väldigt enkelt men jag gillade resultatet.
Dessutom satte jag dit några bokstavsstickers för att få ett tema till kortet.
Linda4-3
För att få kortet att stå upp stansade jag ut en oval i samma mönstrade papper och monterade dit det med gjälp av lite 3D-kuddar.
Sen satte jag dit några Rhinestones runt om ovalen för att lyfta fram den ännu mer.
Svårare än så behöver det inte vara, enkelt kan vara perfekt om man till exempel ska göra många kort samtidigt.
Materiallista:
Svart Bazill Cardstock
Papper Inkido, Beautiful memories – Green Blossom
Blandade Mullberryrosor
Grönt Mullberryblad
Rosa Rhinestones (Kaiser Kraft, färgen Hot pink)
Svarta bokstavsstickers från Basic Grey
Papprena är chalkade med Ingbild Bolmes svarta chalk och detaljerna är gjorda med Stickles (Crystal)
Så….då har ni sett mitt sista alster här hos Pappersbiten för detta året och vem vet, kanske kommer jag tillbaka nästa år.
Ha en fin sommar och pyssla lugnt.
 Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar