torsdag 20 juni 2013

GästInspiratör på Pappersbiten - Vecka 3

Ännu en vecka har gått så nu är det dags att visa upp ett nytt alster jag har gjort.

Denna gången valde jag att göra en såkallad “After Eight-automat”, som efter lite problem blev ganska fin.
Jag hade lite problem med måtten för bottendelen, så jag fick fundera en del och hitta en lösning på det, men skam den som ger sig.

Jag har sett många såna här och alla har varit så fint dekorerade, så jag ville försöka jag med....men valde att göra lite annorlunda.


  Som ni ser här så har jag valt att sätta en fyrkantig bit cardstock under själva automaten, som jag sen har pyntat med diverse rosor, blommor och blad.


På locket har jag dessutom blingat bladen med min älskade Crystal stickles.
Som synes blir det rätt häftigt att använda den, den ger olika effekter beroende på vilken färg man blingar på.
Testa med lite olika saker, våga leka och se hur du kan framhäva olika färger och detaljer.


På baksidan har jag satt mindre rosor och mer blad, synd bara att de inte syns bättre framifrån.
Även blåbären på det mönstrade pappret har fått en dos av stickles, tyvärr syns det bättre live än på bild.


Materiallista:

Materiallista:
Vit Bazill Cardstock
Papper Maja Design: Ska vi ta en fika? - Blåbärspaj
Blandade Mullberryrosor 
Vit snurrblomma som jag sprayat med Dylusions Ink - Fresh Lime
Guldfärgade Rhinestones och vita pearls  från Landstoken
Gröna Mullberryblad
Stora gammeldags vita rosor med guldkant (privata)
Grön tunn spets (privat, men jag tror det finns en liknande i butiken)
Stor orange blomma (privat)


Hoppas ni tyckte min automat var inspirerande och vill göra en själva.
De är inte så svåra om man får till måtten rätt.

Ha en fin vecka så hörs vi snart igen.

Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar