fredag 7 juni 2013

GästInspiratör hos Pappersbiten

Återigen har jag fått äran att vara Månadens Inspiratör hos Pappersbiten, så här kommer mitt första alster.Jag valde att göra ett somrigt kort denna gången.



Jag har länge velat lära mig att färglägga så fint som jag tycker alla andra gör, så här lekte jag lite med mina Promarker-pennor.
Resultatet blev väl sådär, men alla är vi ju barn i början.



När det gäller själva kortet, så har jag använt papper från Maja Design. (se materiallista längre ner).
Det ser ut som det blocket är slut just nu, men frågar ni Sanna så tar hon säkert hem det igen. 
För att få mer liv i kortet så har jag dekorerat med lite blandade saker och sen har jag använt mig av glaze och stickles för att lyfta det lite extra. 

Materiallista: 
Vit Bazill Cardstock
Papper från Maja Design Vintage Spring Basics - 6×6 Paper Pad
Stämpel: Reprint EZ – Katt
Platt lila blomma (privat)
Blandade Mullberry-rosor i olika färger
Vita pärlor och 1 guldfärgad Rhinestone från Landstoken
Gröna Mullberryblad 

På bladen har jag haft 3D Crystal Glaze (alt Glossy Accent)
På blommorna på det mönstrade pappret har jag blingat lite med Stickles (Crystal)
Jag har även chalkat kanterna på mönsterpappret och runt motivet med Ingvild Bolme Chalk Fluid Edger – Black Coal 

Det ska bli mycket spännande att höra om ni tycker om mitt kort.
Ha en fin vecka och pyssla på. 

Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar