torsdag 20 juni 2013

GästInspiratör hos Pappersbiten - Vecka 2

Då var det ännu en ny vecka och ännu ett nytt inlägg från mig.
Kände lite den här gången att jag ville göra ett kort som gick lite under principen “Less is more”, det vill säga att det faktist inte behövs så himla många ingredienser för att göra ett kort.
 
Det är ju trots allt så att man inte alltid har så mycket saker där man är, till exempel nu i semestertider.
 

 
Jag har använt det urgulliga pappret från You Do (Whooo Whooo) och för att lyfta de söta ugglorna ännu mer så har jag klippt ut 3 likadana ugglor och satt fast med 3D kuddar.
Sen har jag blingat lite på ugglor och blommor, samt i hörnen med guldfärgade rhinestones.
 

 
Så, som sagt, det är lika rätt att vara sparsam med detaljer som att vräka på massor...
 
Materiallista:
 
Vit Bazill Cardstock
Papper från You Do – Whooo Whooo
Orangea Mullberryrosor
Vit snurrblomma
Guldfärgade Rhinestones från Landstoken
Gröna Mullberryblad
Thickers Chipboard – Bones
3D kuddar (3mm)
 
 
Även på detta kort har jag chalkat kanterna med Ingvild Bolme Chalk Fluid Edger – Black Coal
 
 
Ha nu en bra vecka, så hörs vi snart igen.
 

Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar