lördag 16 juni 2012

Månadens Inspiratör under Juni för Pappersbiten (Inlägg 1)


Mitt första inlägg handlar lite om vikt, vikten på dekorationer vill säga.
Kortet jag började med var tänkt att bli ett Staffli-kort, men jag gjorde en miss och dekorerade överkanten för tungt, så hur jag än gjorde så ville kortet inte stå upp utan bara välte.
Jag böjde och vred, men samma resultat varje gång….och jag kan gissa att jag inte är den första och inte heller den sista som gjort en sådan tabbe.

Vad gör man då?
För det mesta så åker väl alstret i papperskorgen, men här hade jag dekorerat med så mycket fina blommor, så jag satte på mig tänkarmössan och klurade en stund.

Efter ett litet tag kom jag på att jag kunde dela på staffli-delarna och sätta dem på framsidan och insidan av ett vanligt, stående kort.
Så med lite försiktigt skärande och lite extra tejp så blev det ett helt okej kort.

Allt materiel hittar du hos Pappersbiten





Materiellista:
Bazzill cardstock
Mönstrat papper: Karen Foster – Wine Tasting
Storyteller rosor : Ljusbrun/beige (14mm)
Storyteller rosor : Vit (10mm)
Storyteller Pärlor : Burgundy
Vimplar på framsidan utstansade med Spellbinders Nested Lacey Pennants
Bok och bokram på insidan utstansat med Spellbinders Labels Seven
Extra blingat på vinglasen med penna; Sakura Stardust – Clear Star
Kanter chalkade med Fluid Chalk – Tangerine


Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar