lördag 16 juni 2012

Månadens Inspiratör under Juni för Pappersbiten (Inlägg 2)


I torsdags var det dags för mitt andra blogginlägg.
Den här veckan tänkte jag på sommaren, denna otroligt vackra årstid när det riktigt exploderar av färger ute.
Därför fick det bli ett kort som på Engelska kallas för “Lattice Card” eller “Window Card”.
Tekniken är underbar då man kan använda vilka former som helst på själva fönstret, allt som stoppar dig är din fantasi.

En instruktion på hur du kan göra hittar du HÄR
Det svåra med denna typ av kort är att texten man skriver på insidan av kortet lyser igenom, så det löste jag genom att göra en
ficka i samma färg som kortet och sen sätta en tag i den som man kan skriva sin text/hälsning på.

För att kortet skulle stå stadigare så kom jag på att jag kunde använda den delen jag stansade ut,
Jag bigade den på 2 ställen och limmade fast ena delen på baksidan, för att sen ha den främre delen som lås på framsidan.
(den delen är instucken i underkanten på texten som är på framsidan av kortet.)

Hoppas ni kommer i sommarstämning nu och att ni tycker denna variant av kort är lika rolig som jag gör.
Man behöver inte alltid ha mönstrade papper eller bildstämplar, det kan bli otroligt vackert ändå.

Allt materiel kan du hitta hos Pappersbiten





Detaljbild

På baksidan hade jag stämplat min personliga stämpel, och även lagt till en söt liten uggla från Vilda Stamps.

Materiellista:
Cardstock: Bazzill, Sunbeam & Green Tea
Rhinestones: Inkido Strass Klar
Storyteller rosor : Vit (10mm)
CC Mixade blommor – Lime
Nålar i grönt och gult som jag klippt av
Blad och textstämpel är privata
Fönstret är utstansat med Spellbinders Nestabilities; Curved Rectangles
Den finns inte i webshopen, men Sanna kan säkert ta hem den om du frågar

Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar