torsdag 28 juni 2012

Månadens Inspiratör under Juni för Pappersbiten (Inlägg 3)


Förra veckan så var det dags för mitt tredje inlägg och idag har jag gjort 2 olika kort i helt olika teman.

Det första kortet ville jag försöka få lite mer könsneutralt, så därför valde jag mörkare och ljusare färger blandat.

Ibland vill man ju bjuda hem någon på mat eller fika och då är det ju perfekt att ha ett kort med just det temat att kunna skicka.

Här har jag använt det underbara kaffe/choklad-pappret med de läckra “mugg-fläckarna" och brytit av med ett inchalkat litet tårtapper och en vit spets.
Sen blev såklart de laxrosa thickersen verkligen en extra “pricken över i”.

Tittar man på helheten av detta kort så är det ju detaljer/färger på som jag kanske inte skulle blanda vanligtvis, men jag ville verkligen gå utanför mina egna ramar och våga blanda hej-vilt.
Och det är ju faktist det som vår hobby handlar om; att våga leva ut sin krativitet.


Mitt andra kort, ja det talar nog för sig själv.

Jag kände att jag ville få med lite blommor och bling, för det är ju trots allt det som är det man till 99% ser på mina alster.

Rosorna blev jag riktigt nöjd med och de är faktist vanliga vita rosor som jag duttat i fluid chalk.
Med detta kort så vill jag passa på att önska er en TREVLIG MIDSOMMAR.




Materiellista:

*KORT 1*
Cardstock: Bazzill
Mönstrat papper: Canvas Corp – Coffee Stamps on Kraft
Bild från SD Klippark – Vintage Flower
Tårtpapper från My Design, inchalkat med Fluid Chalk i färgerna Chestnut Roan & Burnt Sienna
Storyteller Pärlor – Vit
Vit, tunn spets
Thickers – Sunny

*KORT 2*
Cardstock: Bazzill - Green Tea
Mönstrat papper: Landstoken Bon Apetit – Sommarmys
Thickers – Sunny
Storyteller rosor : Vit (10mm), chalkade i färgerna Yellow Citrus & Blue Lagoon

Egengjord midsommarstång, med stickles och pearl maker på.

Kram Linda 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar